2022Onze Reistrips

Woudrichem, Gorinchem (Nederland)

Onze vlog op YouTube, foto’s, Polarsteps zijn allemaal op deze pagina te vinden.

Vrijdag 20 mei 2022

Een regenzone kwam van Frankrijk richting Nederland. Toen wij vertrokken om 14.30 uur zaten we er recht midden in, een kleine omweg gemaakt voor de files, maar wij kwamen na 2 uur aan in Sleeuwijk bij camping de la Rue koffie & zo (recensie hier te blijven). Meteen geïnstalleerd en op naar de Albert Heijn, deze is maar op 350 meter. Gekookt, gegeten, tv gezien en gaan slapen.

Zaterdag 21 mei 2022

De eerste nacht bar slecht geslapen van het vele geluid van de autostrades, even buiten zitten is ook geen optie precies dat je op een autostradeparking met je bed zit. Hans is hoogsensitief en vanaf we deze camping op kwamen rijden voelde hij zich meteen minder goed, ook tijdens de nacht heeft hij zeer veel door gekregen. Hans zei ook meteen “hier kan ik niet blijven”. We zijn dan gaan rondzoeken en kwamen uit bij camping De Mosterdpot 7 km verder in Woudrichem. Gebeld, gereserveerd via formulier op de site en we konden pas rond 15 uur inchecken daar, dus eerst nog een kleine wandeling gemaakt en dan vertrokken.

Toen we aankwamen op camping De Mosterdpot (recensie hier te lezen) was het meteen rust, vogeltjes die floten, een paar vlaggenmasten die je hoorde heen en weer gaan. Oh, de rust was er. Nu wilden ze toch nog iets van de dag maken (het was immers al 14.30 uur) dus meteen fietsjes genomen en meteen door gereden naar het oude vestigingsgedeelte van Woudrichem. Daar meteen betoverd geraakt door het authentieke.

We kregen honger dus snel voor de eerste keer gaan grillen op de Cadac Safari Chef 30. Dat was even aanpassen want het broodje was meteen al verbrand (ff de zwarte stukken eraf gesneden en het was nog zeer lekker). De vleesjes gingen ook goed na een tijd. Het is even wennen en anders werken dan onze Weber Genesis die we thuis gebruiken maar het lukt al aardig. Na dit hebben we natuurlijk de afwas gedaan. Het warm water kost € 0,50 maar is ook meteen 6 minuten en extreem warm (neem de brandwondenzalf maar mee). We hebben dan nog even een avondwandeling gemaakt door de haven en foto’s gemaakt van ons, hierna nog een spelletje Sequence gespeeld en tv gekeken.

Zondag 22 mei 2022

’s morgens rustig opgestaan, gedoucht, ontbijt/middag eten en rond 11:40 uur naar de veerboot gegaan, daar zagen we dat we nog een uur moesten wachten. Terug naar de camping en onze banden dan maar opgepompt van de fietsen. Daarna meteen terug en even gewacht. De veerboot genomen om 13:00 uur en rond 13:13 uur waren we in Gorinchem waar we onderstaande (en nog beetje meer) bekeken.

• Lingehaven Gorinchem
  • ’t Coemt al van God
  • Molen De hoop
  • Dalempoort

Dat was een leuke fietstocht met vele kilometers.

Roman ging als verrassing voor Hans verse pasta maken. Chef Roman maakt Trofie met pesto, varkenshaajse, boontjes en krielpattatjes. Deze was zeer lekker en hij kreeg weer goede punten. Na dit lekkere eten een hele grote afwas moeten doen en dan nog enkele keren het spelletje Sequence gespeeld.

Maandag 23 mei 2022

We zijn de voorbije nacht wakker geworden van veel regen, ook in de voormiddag is er extreem veel regen, maar dat houdt ons niet tegen. We zijn vandaag met de kleine veerboot (pondje) vertrokken naar Slot Loevestein. Te museum Slot Loevestein waren er 3 tijdelijke tentoonstellingen: 1001 bommen en granaten, 400 jaar Hugo de Groot, Denkend aan water. Wij vonden slot Loevestein uit haar zelf al fantastisch. Echt de moeite om te bezoeken.

Hierna zijn we in de gietende regen als twee doordrenkte soepkiekens terug bij de camper aangekomen waar we vanaf 15.00 uur tot 21.30 uur binnen zijn gebleven en geschuild hebben voor de regen. Ook onze kledij was doordrenkt dus dat was even drogen. Hierna tv gezien en gaan slapen.

Dinsdag 24 mei 2022

Deze ochtend rond 8 uur wakker geworden, opgestaan en alles opgeruimd. 10.00 uur ging onze buurman vertrekken en kwam de uitbater onze kast met elektriciteit open maken en meteen ons ook losgekoppeld. Even alles lozen in het riool op de parking en rond 10.30 uur zijn we vertrokken. Rond 12.05 uur waren we al terug thuis, alles uitgeladen en terug klaar gemaakt voor de volgende trip.

Polarsteps

YouTube

Vlog 26 Niet alles verloopt op wieltjes

Vlog 027 Woudrichem + Hans heeft een (+18)-probleem

Vlog 028 Gorinchem + Zelf pasta Trofie maken met Chef Roman

Vlog 029 Slot Loevestein, Camping De Mosterdpot, Naar Huis

Foto’s

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.