2022Onze Reistrips

De Moezel 2022

Onze vlog op YouTube, foto’s, Polarsteps zijn allemaal op deze pagina te vinden. Wij staan geheel deze week op Camping Holländischer Hof in Senheim, hier kan je de recensie lezen.

Zondag 26 juni 2022

Om 11 uur waren we vertrokken richting Senheim. De enigste tussenstop was op 200 km verder om 13.13 uur langs de snelweg aan Parkplatz Schneifel Ost. Hier even uitgestapt de benen even geplooid en na 20 minuten de weg terug hervat.

Rond 14:40 uur zijn we dan aangekomen bij Camping Holländischer Hof in Senheim. We kregen een plannetje met 7 plaatsen op die we mochten kiezen. We reden camping op en met het terug keren in een straatje reden we tegen de grasdijk aan en hoorden een krak. Een gescheurd stukje in de achterbumper. Toch onze plaats gevonden op nummer 104. Hier alles uitgepakt en hopende dat het niet meer regen (dit hadden we van België mee genomen). Aan de Moezel onze eerste intro gedaan en meteen naar de campingwinkel gelopen om eens even te kijken. Hier hebben we dan binnen in camper sandwiches met tonijn en sla gegeten en voor de rest even rondgewandeld met de buren kennisgemaakt en sequence gespeelt.

Maandag 27 juni 2022

Rustig ontwaakt, onze croissantjes en brood in het winkeltje gaan halen en gegeten. Rond 12:30 uur was de regen weg en zijn we richting Ediger-Eller gegaan oorspronkelijk om hier een kruidenierszaak te bezoeken voor verse groenten en vlees. Deze zaak was precies open maar precies 20 jaar terug in de tijd. Dus gingen we even het dorpje in en ontdekte we de kapel en de parochiekerk. Van hieruit hebben we dan toch maar verder gereden naar de supermarkt Edeka in Bullay. Van hieruit rustig naar de camper en hebben we gerust.

• Kapelle Maria Einsiedeln (Ediger-Eller)
  • Pfarrkirche St. Martin (Ediger-Eller)
  • Edeka Nelius (Bullay)

Dinsdag 28 juni 2022

Deze avond zijn we dan gaan eten in Schnitzelhaus, onze recensie kan je hier lezen. Na het spelletje sequence hebben we de buren naast ons (Marianne en Edwin) en over ons (Greetje en Jan) getrakteerd op een Elexir d’ Anvers.

• Kath. Kirche St. Katharina (Senheim)
  • St. Nikolaus (Mesenig)
  • Schnitzelhaus (Senheim)

Woensdag 29 juni 2022

Roman wou naar het romantisch/nostalgisch stadje Beilstein. Hier hebben we even rond gewandeld en dan toch de klim naar Burg-Metternich gedaan op den berg. Met stenen klinkers en betonnen dals is het goed bereikbaar maar toch wel een stevige klim. Voor € 3,00 per persoon mocht je de burcht binnen. Voor ons veel te duur want je kan er niets doen en het is wel vrij klein. Hebben er dan maar een ijsje aan iets duurdere prijzen gegeten om af te koelen. Hierna terug naar beneden en zijn we vertrokken met de fiets. Onderweg in Briedern hebben we een schattig kerkje gezien dus hier even gestopt. Roman toverde deze avond een lekkere zomerse pasta met brocollini op tafel.

• Altes Spuckhaus (Beilstein)
  • Burg-Metternich (Beilstein)
  • Sankt Servatius (Briedern)

Donderdag 30 juni 2022

Rustig opgestaan en rond 14:00 uur mochten we met onze buren naast ons (Marianne, Edwin en vriend Micha) naar de supermarkt Edeka in Ernst mee gaan. Voor de rest was dit een rustdag.

Vrijdag 1 juli 2022

Rustig opgestaan, gegeten en vertrokken naar de overkant van de Moezel. Hier hadden wij te Mesenig een ruïne zien staan. Van hier door naar Nehren en dan terug naar Senheim waar we in de Schinkenkeller zijn gaan eten, deze recensie lees je hier.

• St. Maria Magdalena (Senheim)
  • Ruïne van een afgebrand hotel (Mesenig)
  • St. Agatha (Nehren)
  • Schinkenkeller (Senheim)

Zaterdag 2 juli 2022

Heel de voormiddag heeft Hans gebruikt om Vlog 2 van deze trip te maken. In namiddag lekker geluierd en ’s avonds naar de wijnfeesten even gaan kijken.

Zondag 3 juli 2022

De wijnfeesten hadden dit jaar voor de 29ste keer een oldtimertocht met tractoren, deze zijn we gaan kijken rond 11 uur reden ze zelfs de camping een gedeelte op en reden ze zo verder de bergen in. Ook even naar de feesttent gegaan waar er een lokale fanfare zat muziek te maken. ’s Middags heeft Roman spek met eieren gemaakt en hebben we een beetje gerust. Door de warme temperatuur was Hans een beetje overhit aan het worden maar wou Roman toch gaan fietsen. Dus is hij rond Senheim gaat fietsen en heeft prachtige foto’s gemaakt. Deze avond zijn we ook gaan eten bij Christmas Ibis en hebben we de camper volledig terug ingeladen.

Maandag 4 juli 2022

Afscheid genomen van onze mooie, lieve buren. Water en chemisch toilet geloosd en vertrokken. Deze keer niet via Luik naar Antwerpen maar via Aken, Genk, Antwerpen. Dit was wel een half uur langer maar vele minder in verbruik van onze Diesel (door minder te klimmen). Aangekomen, uitgeladen, gepoetst en ons buurvrouw Anneke een flesje wijn gegeven omdat we door haar naar Senheim gereden waren.

Polarsteps

YouTube

034 Kleine aanrijding, aankomst Camping Holländischer Hof, bezoek Ediger Eller

035 Senheim, Mesenich, Beilstein, Briedern an der Mosel (Duitsland)

036 Edeka Diewald, Storm luifel bijna weg, Senhals, Nehren, Schinkenkeller Senheim

037 Camping Holländischer Hof, Weinfest Senheim, Klingelbach Wasserfall, Schinkenkeller

Foto’s

Edwin, Hans, Roman, Marianne, Greetje, Jan (Camping Hollandischer Hof, Senheim, Duitsland.)

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.