2022Onze Reistrips

Verrassingstrip Roman

Onze vlog op YouTube, foto’s, Polarsteps zijn allemaal op deze pagina te vinden. Wij staan geheel deze trip Camperplaats De Spekdonken met hun boerderijterras De Spekdonken. We hebben hier in maart 2022 al gestaan maar hebben de recensie een beetje aangepast.

Vrijdag 8 juli 2022

Om 11 uur vertrokken en we zijn eerst naar Campeerwinkel Van de Sande in Lille gereden om nog wat spullen en daarna op de snelweg zagen we dat de AdBlue moest bijgevuld worden dus er terug af gereden. We kwamen dan rond 13u30 terecht op de camperplaats. We weten al dat we een plaats mogen kiezen waar er kegeltjes staan. Maar eerst meteen proper water tanken, dan ons neergezet, ons aangekoppeld met elektriciteit en zagen dat er iets niet werkte. Maar moesten ons eerst gaan aanmelden, eens aangekomen kregen we weer een koffie van het huis aangeboden en vertelden ze ons dat ze zelf de elektriciteit moeten aanzetten via een app. Dit is nieuw, ook nieuw is dat ze een andere kaart hebben in het boerderijterras en dat er een melkautomaat aan de voorkant komt dus kan je steeds verse melk van de koeien daar kopen. Die dag zijn we nog naar de winkel gereden in het dorp Vessem en hebben we geluierd.

Zaterdag 9 juli 2022

Rustig ontwaakt, onze broodjes gaan halen in het boerderijterras. Buiten gaan zitten en lekker gegeten. Hierna zijn we gaan fietsen, we hebben voor de eerste maal een fietsknooppuntenroute uitgewerkt en gaan proberen. Toch via andere routes en bezienswaardigheden geweest die we vorige keer in maart niet gezien hadden. Thuis gekomen en geluierd met borrelhapjes onder de luifel. Rond 18u15 had ik tegen Roman gezegd dat hij zich moest mooi maken omdat er bezoek kwam en wij dan gingen eten in het boerderijterras. Opeens waren ze er: Ralf (de ex-van Roman uit Woensel) en Pieter (een vriend van me uit Eindhoven). Beide waren al eens vragende partij om Ons Delfin te bekijken en ze vroegen steeds komen jullie niet naar Eindhoven. Dus hier leek mij een gepaste manier om ze te ontmoeten terug na die paar jaar Corona, ze kenden elkaar zelf niet, dus ik zei al van ideaal om meer mensen te leren kennen. We zijn lekker gaan eten in het boerderijterras. De kaart is niet groot maar super lekker. Achteraf mocht Pieter echte koeienmelk drinken (had dit nog nooit gedronken en wou dit vergelijken met de melk van de AH). Hij vond het super lekker.

Zondag 10 juli 2022

Rond 9 uur opgestaan, gedoucht in camper en de croissantjes gaan halen. Snel even naar de winkel want er komt weer een verrassing voor Roman. Net voor we vertrokken is onze drone aangekomen. We hebben er eentje gekocht omdat we nog mooiere beelden willen geven aan jullie om samen mee te dromen van het prachtige landschap waar we zijn of een beter overzicht te geven van de camping/camperplaats. Rond 11:30 uur kwamen Ivan en Ronny (een koppeltje uit Puurs) bij ons aan de camper. Roman verschoot even. Na een goeie dag gezegd te hebben gingen ze terug naar de auto om hun spullen te halen. Ze hadden hun eigen sandwiches bij dus had ik al tegen Ivan de dag ervoor gezegd dan kunnen we ’s middags samen eten. Zo gezegd zo gedaan. Hierna heeft Roman uitleg gekregen over de drone en zijn eerste initiatie gekregen. Ik moet wel even vertellen dat Roman zijn vliegbrevet heeft doordat hij soms nog met electrische modelbouwvliegtuigjes vliegt. Hierna zijn we met de fiets vertrokken, Roman dacht een een klein toertje maar na 7 km waren we aan de vliegtuigspotterspunt aan het vliegveld in Eindhoven. Waar wij dan ook door Ivan (die vliegtuigspotter is) een initiatie hierin krijgen. Enkele foto’s zal ik hieronder plaatsen van hem. Hier na met de fiets terug naar de camping waar we onderweg een spetterende douche kregen van de boer zijn waterkanon (en er was geen onderkomen van, we moesten er door rijden). Nog even lekker gaan eten in (je kan het al raden) boerderijterras en dan zijn ze terug naar Puurs (België) gereden. Wij zijn dan nog bij een koppel (Luc Schnieders en Carine Haxelmans) uit Brasschaat (België) gaan zitten die ook op de camperplaats aanwezig waren.

Maandag 11 juli 2022 (Vlaamse Feestdag)

Rustig opgestaan, gaan betalen en nog even door gereden naar Campeerwinkel De Wit in Schijndel, en dan terug rustig naar huis. Ons Delfin een grondige poetsbeurt gegeven en ze nog eens in de stalling gaan plaatsen.

Polarsteps

YouTube

038 Campingwinkel Van Sande, Camperplaats De Spekdonken, Toiletcassette reinigen

039 Eerste keer fietsknooppunten, Verrassing Ralf en Pieter, Boerderijterras De Spekdonken

040 Verrassing Ivan en Ronny, drone DJI Mini 3 Pro, Vliegtuigspotten

Foto’s

Camperplaats De Spekdonken (08-07-2022, Vessem, Nederland)
Ons Delfin bij Camperplaats De Spekdonken (08-07-2022, Vessem, Nederland)
Jo Gijsen – Vier Monolieten (Middelbeers, Nederland)
De anonieme Sjaal
Pieter Damen in Boerderijterras De Spekdonken te Vessem (Nederland)
Ronny Van Den Elzen en Ivan Plettinckx in Boerderijterras De Spekdonken te Vessem (Nederland)
Luc Schnieders en Carine Haxelmans zijn camperaars en volgers van ons uit Brasschaat (België).

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.