2023Onze Reistrips

Alle gemiddelde919,7 km10,1 liter/100 km59 km/uur15:33 uur

Welke verblijfsplaatsen?

22 tot 23-09-2023Camperpunt ’t Heksken
23 tot 26-09-2023Camping-car Park Aire de Flocques (Flocques, Frankrijk)
26 tot 26-09-2023Aire De Camping Car (Saint-Valery-sur-Somme, Frankrijk)
26 tot 28-09-2023Camping-car Park Aire de Crotoy (Le Crotoy, Frankrijk)
28/09 tot 2/10/2023Camperplaats Mieke’s Hof (Hoeven, Nederland)

Vrijdag

Rustig alles inladen, gaan tanken en vertrokken rond 14u00 richting camperplaats ’t Heksken in Westouter, waar we eerder al is waren. Dit leek voor ons de perfecte overnachtplaats om de volgende dag naar ons eerste punt te gaan in Frankrijk. Na aankomst lekker gegeten, tv gekeken en gaan slapen zodat we goed uitgerust zijn.

Zaterdag

Lekker geslapen, gedoucht en vertrokken naar La Coupole, deze ligt maar 49 km (Rue André Clabaux (D 210) 62570 Wizernes, Frankrijk) van onze camperplaats ´t Heksken in Westouter. Eens aangekomen hier lekker gegeten in de camper, Roman even met de drone gaan vliegen en naar de receptie gegaan.

La Coupole is één van de indrukwekkendste historische monumenten van de Tweede Wereldoorlog in Europa. Het was de eerste Duitse ondergrondse lanceerbasis voor V2-raketten en werd in 1997 gerehabiliteerd als Centrum voor Geschiedenis en Herinnering. Sinds 2012 is het uitgerust met een informatie- en onderzoekscentrum en een 3D-Planetarium, wat het wetenschappelijke gedeelte compleet maakt.

Na dit bezoek zijn we door gereden naar onze eerste camperplaats in Frankrijk. Wij kozen voor Campingcar Parc Aires de Flocques, deze ligt op 3 km van het centrum van Le Treport. Lekker gegeten en een fietstochtje gaan doen.

Na deze zijn we in de camper gegaan om lekker te eten en tv te zien.

Zondag

Rustig, zeer rustig ontwaakt. ’s Middags gegeten en vertrokken met de fiets. Oh nee toch niet, eerst banden opgepompt en dan vertrokken naar de lift van Le Treport Terrasse. Zo het centrum van Mer-les-bains eerst bezocht en dan Le Treport.

Na fietstocht terug op de camper geluierd, gegeten, tv gezien en gaan slapen.

Maandag

Weer rustig wakker geworden, gedoucht, naar andere vlogs gekeken, deze reistocht hier geupdate, ’s middags gegeten en vertrokken naar Eu.

Wat een prachtig kasteel was dat. Hierna naar de winkel gegaan, gegeten, tv gezien en gaan slapen.

Dinsdag

Ontwaakt, gedoucht en vertrokken naar Saint-Valery-sur-Somme. Hier gaan we parkeren op een camperplaats voor een paar uurtjes want willen het Middeleeuwse stuk zien en ook de poort waar Jean d’Arc is doorgegaan is toen ze naar Dieppe werd gestuurd voor haar einde.

Hierna zijn we vertrokken naar onze volgende camperplaats op 10 minuten rijden. Le Crotoy. Eenmaal aangekomen even uitgerust en we zijn een korte fietstocht gaan doen en naar de winkel gereden.

Lekker gekookt, gegeten, tv gezien en gaan slapen.

Woensdag

Uitgeslapen tot 10:30 uur. Lekker gegeten en vertrokken, niet echt met een plan, maar hebben toch dingen gezien zoals

• Petit train de la baie de la Somme, 6 Quai Léonard, 80550 Le Crotoy
  • Càteau d’eau, Av. du Château d’Eau, 80550 Le Crotoy
  • Kiosque à Musique, Jardin public, 7 Rue de la Rivierette, 80550 Le Crotoy
  • Le Saint Antoine de Padoue, 11 Digue Mercier, 80550 Le Crotoy
  • Sluizen van Krotooie, Digue Mercier, 80550 Le Crotoy
  • Office de tourisme Terres et Merveilles Baie de Somme, VVV, 1 rue Carnot, 80550 Le Crotoy
  • Eglise Saint-Pierre, 13 Rue de l’Église, 80550 Le Crotoy

Even de winkel nog meegepikt en onze laatste avondmaal gegeten. Hierna tv gezien en gaan slapen.

Donderdag

Lekker vroeg opgestaan, gedoucht en vertrokken naar huis. Alles uitgepakt, Hans naar het ziekenhuis voor revalidatie en erna meteen naar Mieke’s Hof waar we een verwelkoming kregen met lekker eten van Peggy. Goed gebabbeld en gaan slapen.

Vrijdag

Lekker uitgeslapen, gegeten en geluierd. Vandaag komen er 32 campers voor het treffen van Camperfriends. 31 campers waren Vlamingen en namen de camperplaats voor een keer over. Deze avond heeft Lenette gekookt, de uitbaatster voor ons (Peggy & Cees, Hans & Roman, Lenette & Ron). Nog lekker zitten praten ook met volgers uit Brecht van ons die speciaal waren afgekomen om ons te bezoeken.

Zaterdag

Uitgeslapen en foto’s genomen van alles van den bakker voor Mieke’s Hof. Deze middag dan lekker met iedereen van Mieke’s Hof frikandellen gegeten in de voortuin, zalig! In de namiddag zijn we rond 14 uur begonnen met de Mis-en-place voor het hamburgereten ’s avonds voor het treffen. Rond 18u30 lekkere soep, en dan ben ik ook begonnen aan 16 kilo frieten bakken. Rond 21u30 ook iets gegeten en nog lekker nagepraat.

Zondag

Deze ochtend extra vroeg (voor ons dan toch) opgestaan rond 7u30, gedoucht en gaan helpen met het ontbijtbuffet klaar te zetten voor de gasten. Om 9u20 heb ik Roman uit zijn bed gezet om te komen filmen. Rond 13 uur aan de camper gaan zitten en aan het kijken naar hoe iedereen één voor één weg rijd. 16 uur waren Anita en Eddy met hun camper de plaats opgereden, was weer leuk bijpraten. Met Cees en Peggy hadden wij geplaat met de grilplaat en zijn we Roman zijn mascarponepasta gaan laten proeven bij Anita en Eddy. Hierna nog lekker gepraat en gaan slapen.

Maandag

Rond 9 uur waren we klaar om te vertrekken en hebben we nog lekker vlees uit de automaat gekocht. Om 11u30 waren we thuis.

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.