2023Onze Reistrips

Moezel 2023

Dit jaar hadden we heel veel plannen zelfs om 3 x weg te gaan. Maar door Hans zijn medische toestand was dit niet mogelijk. Daarom 1 zomerreis met Duitsland en Luxemburg. De andere plannen gaan door naar volgend jaar.

YouTube

De playlist van bevat 3 vlogs:
082 Moezel 2023 Moestuin + toch nog Eifel Plateau + bezoeken van camping en camperplaats
083 Croissant à la Hans, Fietsband plat, Stadsbezoek Bernkastel Kues
084 Burg Landshut, Bootje varen, Zeltingen, Fietspech

Polarsteps

Reisverslag

Eerste enkele statistieken

Thuis (BE) tot Bernkastel (DE)Bernkastel (DE) tot Thuis (BE)
Auto kilometers334,3 km277,9 km
Gemiddeld verbruik9,8 liter/100 km10,8 liter/100 km
Gemiddelde snelheid69 km/uur81 km/uur
Tijd onderweg4:50 uur3:25 uur

Welke verblijfsplaatsen?

18/07 tot 19/07/2023Mosel Camping Bernkastel-Kues
19/07 tot 23/07/2023Sun-Park Campingground Graach

Dinsdag 18 juli 2023

’s morgens eerst nog even in de moestuin geweest om een courgette en dan vertrokken. We wilden rond Luik rijden om niet de hoge beklimming te doen. Dus richting Aachen, na 3 uur rijden zijn we in Mechernich op de parkplatz Grüner Winkel gaan staan langs de A1. Toen begon het, nog ergere beklimmingen. We zijn volledig door het Vulkaan Eifel-plateau gereden. Maar toch goed aangekomen op de MoselCamping te Whelen-Bernkastel.

Het was ontzettend warm dus even rusten onder de luifel en dan meteen naar de winkel gegaan. De ReWe is maar een 1,6 km van de camping dus makkelijk te doen met de fiets.

Terug gekomen en lekker gegeten en daarna een spelletje Keer op Keer gespeeld.

Woensdag 19 juli 2023

Rustig ontwaakt en ons Hansje voelde zich niet goed, het ging eigenlijk erger en erger. Dit omdat Hans zeeziek werd omdat alles schuin ging op de camping. We hebben rond de middag bezoek gehad van Heidi De Boever, een volger van ons uit West-Vlaanderen (België). Ze zaten al rond ons maar een klein bezoekje was wel eens leuk. Even later zijn Guillaume en Marleen ons komen bezoeken, deze zijn onze vrienden maar zitten aan de overkant en vertelden dat daar alles vlakker was en er ook nog plaats was. Dus wij verhuist naar Sun-Park in Graach. Hier aangekomen en geïnstalleerd. Lekker gegeten en even al naar Bernkastel gefietst, waar we eindigden in de Rewe. Dan terug naar de camper en weer spelletjes gespeeld.

Donderdag 20 juli 2023

Een ganse fietstocht door heel het prachtige dorp van Bernkastel-Kues.

Vrijdag 21 juli 2023

Heel den dag regen van 7 uur dat we wakker werden tot 15 uur, toen kwam – zoals het spreekwoord zegt – zonneschijn. Dus wij meteen ons klaar gemaakt en vertrokken naar het centrum.

Hier heb je de Burg Landshut Express (Bernkastel-Kues, Duitsland) deze rijdt naar de ruïne Burg Landshut. Hier kan je dan uitstappen om te genieten van het museum, het restaurantje of gewoon van de panoramauitzichten. Hierna zijn we even in het centrum nog gegaan en dan naar de camper gereden. Hier gegeten omdat we geen restaurantje naar onze zin vonden en als we iets gevonden hadden was het volzet of gereserveerd. Hierna Roman nog wat drone beelden gemaakt en dan hebben we nog spelletje gespeeld.

Zaterdag 22 juli 2023

Om 10u30 stonden we al aan de boot voor een moezeltocht van een uur. Deze vaarde richting Moselbrücke Mülheim en keerde er. Hierna schnitzel gaan eten en naar de camperplaats. Even uitgerust want het was warm en toen zei Roman ik moet nog wijn hebben voor onze buren en zo. Deze zijn we in Graach gaan halen omdat we hier staan.

Hierna zijn we richting Zeltingen gereden en dit centrum met kerk, sluizencomplex en kloosterbrouwerij bezocht hier ook lekker gegeten. Toen we vertrokken had Roman met zijn fietspedaal tegen een betonnen blok gereden. Hans zei al meteen van het is nu 1 / 1 (hij had dit eerder in Vessem meegemaakt). Wat wel goed was Hans had rechterpedaal en Roman linkerpedaal (deze lag gelukkig nog in onze garage thuis). Dus naar de camperplaats gereden alles ingepakt en nog spelletjes gespeeld.

Zondag 23 juli 2023

Normaal gingen we richting Vianden nog rijden in Luxemburg. Maar het weer was echt akkelig herfstweer geworden met veel regen, donder, … Dus we hadden zoiets van of in de camper zitter in Luxemburg of thuis zitten. Dus zijn we maar naar huis gereden.

Sfeerbeelden

Panorama over Bernkastel-Kues (Duitsland)
Met Marleen Vanheukelen en Guilaume Hoeben op de foto.
Barenbrunnen, Bernkastel-Kues (Duitsland)
Weinstube Spitzhäuschen, Bernkastel-Kues (Duitsland)
Markt, Bernkastel-Kues (Duitsland)
Ruïne Burg Landshut met de Burg Landshut Express, Bernkastel-Kues (Duitsland)
Panoramazicht bij Burg Landshut genomen over Bernkastel-Kues (Duitsland)
Moezelrondvaart van 1 uur
Brauhaus Kloster Machern, Bernkastel-Kues (Duitsland)

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.