2022Onze Reistrips

Rondje Nederland (NL)

Na lang twijfelen naar waar nu heen gaan is het toch een Rondje Nederland geworden. Hieronder een overzicht van alles.

Polarsteps

Reisverslag

Eerste enkele statistieken

Fiets kilometers135,7 km
Auto kilometers863 km
Tijd onderweg8:19 uur
Gemiddelde snelheid69 km/uur
Gemiddeld verbruik10,1/100 km
Diesel€ 140,00 (1 tankbeurt)

Welke verblijfsplaatsen?

28 augustus tot 31 augustus 2022Camping Strandbad Edam
31 augustus tot 5 september 2022Camperpark Nuuverstee
5 september tot 8 september 2022Camperplaats ’t Crumpse Hoekje
8 september tot 10 september 2022Camperplaats Kessel

Zondag 28 augustus 2022

We dachten dat alles klaar was voor gesprek maar hadden toch nog veel te doen. Nog veel te leren bij vertrek maar alles is geregeld. De huisoppas is er, de camera’s draaien thuis, Ons Delfin is ingeladen we kunnen vertrekken. 10:20 uur oh, eerst even tanken, dan maar via Schoten (BE) rijden. We hadden gezien via Google Maps dat we langs de kant konden gaan staan tegen Utrecht. Hier hebben we dan onze sandwich gegeten. Meteen door gereden om de aankomst rond 14u10 te maken op Camping Strandbad te Edam. Geïnstalleerd en vertrokken naar de supermarkt. 6 minuten fietsen dat valt goed mee. Even eten, wat gewandeld, Roman al zijn drone in de lucht gestoken maar moest even oppassen 5 beaufort is niet goed om te vliegen.

Maandag 29 augustus 2022

Rust ontwaakt, terwijl Hans aan de vlog bezig is, na een korte kleine regenbui ben ik gaan drone vliegen (het was ook minder wind nu). Hierna hebben we lekker gegeten en terwijl was onze eerste vlog aan het uploaden. Tijd om Edam onveilig te maken met onze Lacros Scampers.

• Edam Holocaust Memorial, Oorgat, 1135 VN Edam
  • Grote of Sint-Nicolaaskerk, Grote Kerkstraat 57, 1135 BC Edam
  • Vomar Voordeelmarkt, Wieringenlaan 1, 1132 MB Volendam

Dinsdag 30 augustus 2022

Rustig opgestaan na een zeer woelige nacht (veel wind). Wel nog een leuke fietstocht gemaakt en achteraf zijn we lekker gaan eten in Strandbad Paviljoen.

• Volendams Museum, Zeestraat 41, 1131 ZD Volendam
  • Stolpkerk, Burgemeester Kolfschotenplein 1A, 1131 BN Volendam
  • Coöperatieve Visafslag Sint-Vincentius, Haven 43, 1131 EP Volendam
  • Haven Volendam, Haven 43, 1131 EP Volendam
  • Sint Vincentiuskerk, Kerkepad 1, 1131 XN Volendam
  • Sint Nicolaashof, Sint Nicolaashof 1, 1131 GT Volendam

Woensdag 31 augustus 2022

Roman is 47 jaar geworden vandaag en we zijn vertrokken met gierende banden door veel te veel wind (5 à 6 beaufort). We wilden oorspronkelijk de overzetdijk gebruiken maar die was afgesloten als ook die over het ijsselmeer. Dus helemaal terug naar Amsterdam om zo richting Borger te rijden met een kleine tussenstop te Willemsbos, Rijksweg A28 Zz te Nunspeet. Lekker gegeten (zalig toch in een camper hé) en meteen doorgereden naar Camperpark Nuuverstee in Borger. Aangekomen, uitgepakt, wat gedronken en dan naar de supermarkt (op nog geen 3 minuten ben je er al met de fiets). Nog gegeten en wat tv gekeken.

Donderdag 1 september 2022

Vandaag zijn we rustig op gestaan en aan onze toch begonnen met hunnebedden. Maar wat zijn de hunnebedden nu? Keien die 150.000 jaar geleden in Borger terecht zijn gekomen, hebben mensenhanden deze op elkaar gestapeld. Deze steenformaties die 5.000 jaar geleden gemaakt zijn dienen als begraafplaatsen. We hadden gisteren broodjes besteld op de camping en konden deze vanaf 8.30 uur afhalen aan de receptie, deze kwamen van Bakkerij-Broodjeshuis ’t Aole Ambacht in Borger.

Lees de review van Hans V. voor ’t Aole Ambacht op Yelp

• Hunebed D26, Veldweg, Drouwenerveld
  • Hunebed D19 en D20, Marelweg 3, 9533 PB Drouwen
  • D21 en D22, Popdilweg, Bronneger
  • Hunebed D23, D24 en D25, Steenakkersweg 9527, Bronneger
  • Schaapskooi, Hunebedstraat 2A, 9531 JV Borger
  • Hunebed D28 en D29, Buinerstraat 41, 9531 TJ Borger.

Vrijdag 2 september 2022

Op aanraden van de uitbater zijn we naar het boomkroonpad gegaan hier hebben we op een 22 meter hoog door de bomen gelopen (inkom € 4,50). Dan nog even verder nar de hunnebed D27 gegaan. Ook nog supermarktje en lekker gegeten.

• Buitencentrum Boomkroonpad, Steenhopenweg 4, 9533 PN Drouwen
  • ’t Nije Hemelriek, Houtvester Jansenweg 1, 9462 TB Gasselte
  • Hunebed D27, Hunebedstraat 27, 9531 JV Borger

Zaterdag 3 september 2022

Rustig ontwaakt en lekker gaan eten bij Vlint 21 Hierna de supermarkt gedaan en gaan luieren aan Ons Delfin. Deze avond zijn we gaan eten hier op de camperplaats zelf.

Lees de review van Hans V. voor Restaurant Vlint21 op Yelp

Zondag 4 september 2022

Roman is als eerste wakker en maakt lekkere koffie. Ook maakt hij de doucheslang. Fietsen langs de fietsknooppunten, chef Roman maakt pasta. Wij maken een kleine ruzie om bruiswater. Je krijgt een rondleiding op camperpark Nuuverstee in Borger.

Maandag 5 september 2022

Klaar voor vertrek bij Camperpark Nuuverstee, maar eerst een goeiedag zeggen tegen Paul Binnendijk & Karin de Jager, lieve mensen die we hebben ontmoet die net de allereerste keer weg waren met een gehuurde camper om te zien of het camperen niet iets voor hun is (natuurlijk wel, eens gebeten …). Dan geven we uitleg over de E&P Hydraulics die we hebben, je kan hiermee ook kantelen om je grijswater tank te ledigen. We vertrekken en rijden naar Obelink in Winterswijk. Dit ligt in het midden van ons pad en gaan wat shoppen. Dan rijden we door naar Millingen aan de Rijn, we staan hier bij Camperplaats ’t Crumpse Hoekje.

Dinsdag 6 september 2022

Geluierd, na de middag vertrokken naar de Sint-Antonius van Paduakerk waar we rondleiding kregen en je pastoor Roman kon bekijken.

Hierna lekker tapasbordje gaan eten. Voor de rest geluierd.

Lees de review van Hans V. voor De Gelderse Poort op Yelp

Woensdag 7 september 2022

Opgestaan een uitsmijter en tosti zijn gaan eten. We zijn hierna onze fietstocht (19 km) gaan beginnen aan Molen De Duffelt, door de wilde natuur gaan naast de Galloway runderen om te klauteren naar de Oude Steenfabriek en het boommonument. Ook hebben we dan een bezoekje gebracht aan de Millinger Theetuin, maar zo mooi.

Donderdag 8 september 2022

Vertrokken vanuit Millingen aan de Rijn naar Kessel, onderweg een bijna-aanrijding (of is het een moordpoging naar ons)?. Aangekomen op camperplaats Kessel. Hier zie je ons parkeren en communiceren met de walkie talkie, zie je ons den afwas doen, zie je Roman zuigen en gaan we het onweer tegemoet.

Vrijdag 9 september 2022

Roman was vroeg wakker en zag de groentenboer op de camperplaats even langskomen. Na wat regenweer zijn we dan toch maar gaan fietsen.

Nog geen 2 straten verder en terug regen, we konden onder de boom blijven staan of toch maar naar iets gaan om te eten. Zo aangekomen bij Eethuis De Rozentuin.

Lees de review van Hans V. voor Eethuis De Rozentuin op Yelp

Na veel geluierd en bezig gezeten met de vlog is Chef Roman aan het koken gegaan met pasta, kip, pesto, bloemkool en broccoli. Super lekker weeral. Roman is die avond de afwas gaan doen en heeft tv gekeken, Hans is op bezoek geweest bij iemand voor de kaarten te leggen (Hans is spiritueel mentor en heeft altijd de kaarten bij).

Zaterdag 10 september 2022

Zaterdag 10 september 2022 de vertrekdag. Door de buien heen naar huis. Ons Delfin gepoetst, uit geladen, en ’s avonds zijn we op de kermis in het dorp gaan buldozeren. Dat was weer lang geleden.

Maandag 12 september 2022

We hebben moeten afscheid nemen van Ons Delfin. Ze is binnen voor jaarlijks nazicht, waterdichtheidscontrole, autokeuring (= de APK voor Nederland) en nog wat dingen te maken en extra’s aan te brengen.

YouTube

Onze playlist kan je hier bekijken.

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.