2023

Gemiddelde snelheid41 km/uur45 km/uur38 km/uur
Tijd onderweg3:19 uur1:28 uur1:50 uur

Welke verblijfsplaatsen?

7 tot 11 april 2023Camperplaats Mieke’s Hof (Hoeven, Nederland)

Vrijdag 7 april 2023

Om 10:00 uur naar de stalling gereden, ons Paullete geparkeerd en vertrokken naar Hoeven te Nederland en gelukkig zonder files. Op 1:20 uur waren we aangekomen, we reden de oprit op en reden meteen door naar het waterpunt. In de verte zagen wij Peggy en Cees (Casa Cabellero) wuiven naar ons en teken doen dat wij naast hun stonden. Meteen geparkeerd en we werden al getrakteerd op een koffie en lekkere aardbeidkaastaart zelfgemaakt door Peggy.

Dan hebben we even gekeken naar elkaars camper en hebben we gepraat, gelachen en ons geamuseerd met hun. Daarna in de camper gekropen en lekker gegeten.

Zaterdag 8 april 2023

Rustig ontwaakt, Hans al aan de eerste beelden voor de vlog begonnen en opeens geklok op de deur. Het was Peggy met twee zelfgebakken croissants voor ons. Na mijn oefeningen die ik van de kinesist moest doen voor mijn pees zijn we naar de boerderij winkel gegaan van de camperplaats. Dit is een heuse automatenshop met diverse producten van hun in maar ook van bevriende boerderijen, hier kochten wij beide een BBQ-pakket. Dan zijn we naar het centrum van Hoeven gereden voor de Albert Heyn en de Etos. Bij die laatste worden we op de vingers getitst voor de eerste maal. Vorige keer konden wij hier zonder problemen filmen en in andere winkels van hun ook. Waarschijnlijk iets mis met de verkoopsters achter de toog want die andere winkels waren zelfs blij omdat camperaars dan sneller weten dat er een Etos in de buurt is.

Hier na heeft Hans zijn spiritualiteit de gang gelaten bij Peggy voor de kaarten te leggen en de Gene Zijde. Dan zijn we met z’n allen gaan BBQ’en tot in de late uurtjes

Zondag 9 april 2023 (Pasen)

Lekker ontwaakt, buiten in het zonnetje voor de eerste maal gegeten en vertrokken met de fiets.

• Gebouw, Conferentiecentrum Hotel Bovendonk, Hofstraat 8, 4741 AK Hoeven
  • Kerk, Jan de Doperkerk, Sint-Jansstraat 40, 4741 AP Hoeven
  • Kerk, Heilig Hart van Jezuskerk, Pagnevaartdreef 1, 4744 AB Bosschenhoofd
  • Gebouw, Retraitehuis Seppe, Majellahof 6, 4744 GA Bosschenhoofd
  • Kerk, Basiliek van de Heilige Agatha en Barbara, Markt 57, 4731 HN Oudenbosch

Na deze fikse fietstocht is Hans aan het kleuren gegaan en Chef Roman begonnen aan onze Paasmaaltijd: Kruidige omelet met witte asperges. Hierna hebben we met buren Cees en Peggy een paasijstaartje genuttigd. Nog tv gezien en gaan slapen.

Maandag 10 april 2023 (Paasmaandag)

Rustig ontwaakt en meteen naar het ronde graspunt gegaan waar ondertussen de Food Tuk Tuk van Theo van Loon is aangekomen voor de Paasbrunch. Lekker vers gebakken spek met eieren en lekkere mini-worstjes, diverse soorten halfharde en harde belegde broodjes, een huzarensalade, vers fruit. De koffie, thee en het vers geperst sinaasappelsap was van Mieke’s Hof zelf.

Hierna hebben we de meeste campers uitgewaaid want voor de meeste was het de dag erop werken weer. Maar wij bleven nog staan en werden getrakteerd op regen en wind terwijl we aan het werken waren voor de eerste vlog en Roman voor zijn werk al een beetje. ’s Avonds wou Roman gaan koken en merkte dat wat we hadden vervallen was, gelukkig is die mooie boerderijwinkel van Mieke’s Hof altijd open en konden we toch nog een lekker vleesje kopen. Nog wat tv en wat vloggers bekeken op YouTube en gaan slapen.

Dinsdag 11 april 2023

Rond 10:00 uur stonden we op de serviceplaats en terwijl Roman al het werk deed is Hans toch maar snel even nog lekkere vleesjes gaan kopen in de boerderijwinkel. Lekker voor thuis. Rustig binnendoor naar het tankstation in Westmalle gereden en zo naar de stalling. Alles uitgemest en thuis begonnen aan de was en de plas. Hans is meteen bezig geweest voor vlog deel 1 online te plaatsen op YouTube en begonnen aan het editen van deel 2.

YouTube

De playlist bevat 3 vlogs van dit weekend.

• 066 Paasweekend deel 1: Leuke ontmoetingen, Barbecue Pop 32 + BBQ
  • 067 Parachutesprong + Fietstocht + Chef Roman + Paascadeautje
  • 068 Paasbrunch + Regen + Rondgang Camperplaats + Huiswaarts

Sfeerbeelden

Hans Van Dyck

Hans is geboren op 27 november 1984 in Lommel (België). Hij werkt bij Colruyt als bediende verkoper en heeft een bijberoep genaamd HVD Mediaworks waar hij ook uitgever is voor het magazine De Spirituele Wereld. Hans is ook een spiritueel mentor.  Mocht Hans niet aan het werk zijn dan gaat hij graag zwemmen, naar de Efteling, een musical of rondrijden met Roman en Ons Delfin.